نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

وزیر کشور در مشهد خبرداد: عزم مسئولان برای میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۱۲۶۳۳۳
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
وزیر کشور در مشهد خبرداد: عزم مسئولان برای میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی صفر
احمد وحیدی، وزیر کشور که به‌منظور بررسی شرایط خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر به مشهد سفر کرده است، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در دیدار با حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی در حرم مطهر هدف سفر خود به مشهد را بررسی شرایط میزبانی از زائران دهه پایانی صفر معرفی و اظهار کرد و گفت: با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات هماهنگی‌های خوبی برای تامین نیاز‌های زائران مانند سوخت، حمل و نقل و شبکه‌های تلفن همراه در ایام پایانی ماه صفر انجام و تلاش شده برای این منظور ظرفیت‌های ملی به میدان آید.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور حدود ۶ تا هشت میلیون زائر در ایام دهه آخر صفر در مشهد دارد. در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های خوبی برای مدیریت جاده‌ها و امنیت مسیر‌ها انجام گرفته و انشاءالله با عنایت حضرت رضا (ع) میزبانی شایسته‌ای از زائران در این ایام رقم خواهد خورد.

دولت برای تأمین زیرساخت‌های اساسی زائران در مشهد ورود کند

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار وزیر کشور بر لزوم ورود دولت برای رفع مشکل تأمین پارکینگ زائران در مشهد تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در این دیدار از توجه و احساس مسئولیت رئیس‌جمهور و دولت به امور مذهبی، معنوی و ملی تقدیر و ابراز کرد: بی‌تردید حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور در مشهد منشأ تصمیمات خوبی در جهت رفاه و امنیت زائران خواهد بود.
وی اظهار کرد: آستان قدس وظیفه خود می‌داند مسئولان اجرایی را که بار اصلی میزبانی زائران در مشهد بر دوش آن‌هاست با همه وجود حمایت و کمک کند و تمام امکانات خود را برای یاری دستگاه‌های اجرایی در میزبانی شایسته از زائران به میدان آورد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسئولان باید برنامه ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تأمین نیاز‌های زائران داشته باشند، عنوان کرد: نیاز‌هایی همچون تغذیه، امنیت و حمل‌ونقل از نیاز‌های اولیه زائران بوده که باید در کوتاه‌مدت تأمین شود.
وی با اشاره به اینکه واحد‌های اقامتی مشهد به‌هیچ‌وجه برای اسکان جمعیت میلیونی زائران در بازه زمانی کوتاه چند روزه پاسخگو نیست، مسئله پارکینگ را یکی از نیاز‌های مهم زائران دانست و خاطرنشان کرد: ساخت و تأمین پارکینگ‌های موردنیاز برای زائران در مشهد از موضوعات بلندمدت است که دولت باید برای آن تدبیری بیاندیشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه پارکینگ زائران از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است، افزود: مشهد مقدس در ایام خاصی از سال پذیرای خیل عظیمی از محبین خاندان عصمت و طهارت (ع) از اقصی نقاط کشور است که عمدتاً با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنند، اما پارکینگ کافی در اطراف حرم مطهر رضوی برای خودرو این زائران وجود ندارد.
وی گفت: امکانات استان خراسان رضوی و شهر مشهد به‌هیچ‌عنوان پاسخ‌گو برای ساخت پارکینگ‌هایی که تنها در ایام محدودی از سال مورداستفاده قرار گیرند، نیست؛ لذا همان‌گونه که در قم دولت برای ساخت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) پای کار آمد، در مشهد نیز دولت باید برای رفع مشکل پارکینگ زائران ورود کند.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به برکات مختلف زیارت برای زائران، عنوان کرد: زیارت تأثیرات انکارناپذیرى بر سلامت روحی، تقویت فرهنگ دینی، آرامش و روحیه صبر و مقاومت و کاهش جرم و انحرافات دارد، لذا تسهیل زیارت به نفع کشور است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->